Min bästa frukost - smoothie

Jag är ingen frukostmänniska egentligen, men ibland bara måste man äta på morgonen. Jag gillar inte tunga frukostar som ägg och bacon eller kesoplättar, däremot tycker jag att smoothie är suveränt!
 
Jag kör alltid på känn men ungefär detta brukar jag ha i min;
 
Frukostsmoothie
 
3 msk grädde
2 msk mjölk
1 msk vatten
2-3 msk rysk yoghurt
0,25 dl vaniljproteinpulver
hallon eller blåbär efter tycke och smak
(isbitar)
 
Kör allt i blendern, med stavmixern eller elvispen (risk för fluff dock, men det funkar).
 
Håller mig mätt hela förmiddagen fram till lunch!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maua

Så himla gott med smoothie! Borde göra det oftare.. Frukost är ju så himla viktigt, kroppen kommer igång med förbäränningen mycket snabbare men det vet du säkert redan. Keep up the good work, kakan! :)

Svar: Ja det är det bästa, som att dricka glass typ, haha :) jo, jag är ingen motståndare till frukost som så men kör periodisk fasta, funkar perfekt för mig. Men jag MÅSTE bara ha i mig något innan jag tränar. Har aldrig varit någon riktig frukostmänniska tyvärr... Morgonträning imorn med, sen iväg till Umeå, wie :) du är också så himla duktig, hittar massor av inspiration och motivation hos dig!
Sofia

2013-01-09 @ 13:18:03
URL: http://bestofnorrbotten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback