De klokaste orden

Sjukt snygga, duktiga, supervältränade och inspirerande Sabina Björk skriver i en av de bloggar jag i princip läser dagligen (jag sitter inte bredvid datorn varje dag men när jag gör det så ligger hon högt på listan). Jag har dessutom haft turen att träffa henne flera gånger, även om det var längesen nu. Hon skrev det finaste och mest motiverande blogginlägget jag läst på länge. Gå in och läs det själv här och inspireras av hennes fina blogg. Jag postar det även här för fler förtjänar att läsa det:
 
"Ni vet hur det är efter årskiftet. Höga löften och rivstart! Många satsar stenhårt på strandkroppen till sommaren. Gymmen blir proppfyllda. Träning varje dag och strikta kostregler. Men det är svårt att leva upp till de tuffa kraven, särskilt om man är ovan att träna och julmånadens frosserier lämnat kvar ett stort sötsug. Misslyckande och därav dåligt samvete för att inte ha klarat av sina egna målsättningar. Tillbaka till de gamla livsstilsvanorna och omstart till nästa årsskifte. En karusell och en riktigt dålig vana.

Absolut – sätt upp nya mål inför 2013! Utmana dig, kämpa och kör hårt! Men för att klara av att få in nya rutiner är det smartast att börja med lagom stora utmaningar, för att sedan successivt öka. Relevanta mål är ett krav för att du ska lyckas, vilket ger självkänsla inför nya och större utmaningar. Man säger att det generellt tar 21 dagar att lära sig en ny vana. Se själv till att dina nyårslöften blir framgångsrika. Något du kan ta med dig i livet, inte bara till mitten av februari. Och kom ihåg: bakslag är en del av processen. Hemligheten är att inte ge upp, utan att ta nya tag och fortsätta!"
 
Så, in och säg hej till henne och beundra henne, ett litet tips från mig.
Du är fantastisk Sabina!

Kommentarer
Postat av: Linruz

Hej hej vad kul att du skrev en rad hos mig så att jag hittade jit till dig.
Nu ska jag kika runt här hos dig lite grann.
Kram och ha en fin fredag
Lina

2013-01-18 @ 07:34:20
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Sabina

Sofia! Jag blir helt rörd. Har haft några dagar med lite datortid, men nu när jag fick möjlighet tänkte jag klicka mig in hit. Och möts av detta! Tusen tack, blir helt varm i hjärtat. Och glad att jag kunde motivera dig litegrann. Jag kan säga att du inspirerar mig massvis också, du är så stark! Trotsar motgångarna och kör på. En riktig hjälte är du. Massa kramar och tack för att du förgyllde dagen och gav mig en riktig självförtoendeboost! Nu kör vi. 2013 blir grymt :)

Svar: Det blir det absolut!!
Sofia

2013-01-18 @ 23:09:54
URL: http://sabinabjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback