Utmaningen

Ni som läste min förra blogg vet att vi håller på med en utmaning med jobbet, nu verkar utmaningen dock rinna ut i sanden men jag väljer att köra på iallafall, för att verkligen komma igång med träningen och sådär.
 
Den gick ut på följande;
 
Träna fem dagar i veckan med valfri fördelning på passen (3x styrka, 2x kondition eller 2x styrka, 3x kondition) i fyra veckors tid. Målet med utmaningen var att komma in i ett nytt sätt att tänka runt träning för att kunna fokusera på det positiva i efterhand och skapa en hållbar lösning. Målet var även att gå upp/gå ner så mycket som möjligt i cm under dessa fyra veckor.
 
Mått och vikt innan start:
 
Vikt: 84,9 kg
Midja: 93,5 cm
Lår höger: 65 cm
Lår vänster: 64,5 cm
Stuss: 109 cm
Knä höger: 40,5 cm
Knä vänster: 40,5 cm
Flank: 107,5 cm
 
Mått och vikt efter 1 vecka:
 
Vikt: 80,9 kg
Midja: 92 cm
Lår höger: 63 cm
Lår vänster: 62,5 cm
Stuss: 106 cm
Knä höger: 40 cm
Knä vänster: 40 cm
Flank: 106 cm
 
Som ni ser så händer det faktiskt saker, även om det till stor del är en massa vätska som lämnat kroppen. Men, som jag brukar säga, ett kilo är ändå ett kilo och en centimeter en centimeter. Ska bli intressant tills nästa måndag! Bara att hålla sig långt från alla frestelser nere i Umeå nu.
 
Angående träningen så hann det bara bli tre pass eftersom jag bokat in träning lördag och söndag, men blev sängliggandes istället. I veckan kommer jag inte heller hinna med varje pass - men det är bättre att göra något än inget, eller hur?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud det är ju fantastiskt bra resultat 4 kg på en vecka är ju helt sjukt! Det är bra att få in lite nån slags regelbundenhet, jag har försökt börja gå så gott som varje dag :)

Lycka till med utmaningen och hoppas du kryar på dig! Kram

Svar: Ja det är faktiskt riktigt bra, tror att mycket har att göra med periodiska fastan också, funkar verkligen jättebra för mig. :) du är så duktig! Tusen tusen tack Matilda :) stor kram!
Sofia

2012-08-21 @ 22:16:38
URL: http://cottonfields.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej söta rara du!!! Ja jag veeet jag måste börja snart igen
Men har så jäkla mycket just nu!! Praktik, skola, massa träning, träffat en ny kille :P och vänner!!! Har ju helt missat att du skaffat en ny blogg! Men Gud va kul, skönt med en ny start! Med LCHF går de sådär just nu, slarvar lite för ofta men samtidigt tränar jag väldigt mkt nu... Och jag håller vikten! Men vill ju ner till 80!
Kommer följa dig här som en hök Sofia :) massa kramar!!!

Svar: Vad braaa, jag saknar ju att läsa om dig :*
Kramar
Sofia

2012-08-22 @ 16:43:46
URL: http://www.tjockisfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback